Saturday, July 4, 2009

Like Mother Like Daughter :D

Ewah,.. cantek benor gambo kaki kat atas tu kan. yang nyatanya tu bukan kaki aku..



Bulat giler la muka aku.. Ramai org kata muka Naylie mcm muka aku masa kecik2. Tp aku rasa dia byk ikut muka Bie tp tang hidung dengan mata tu mmg ikut aku la.. .
.
Aku nak story pasal scarf (aku biasa panggil serkup) yg aku n Naylie pakai tu sebenarnya. Aku br jer beli kat satu gedung kat tempat aku ni pastu ada satu insiden yg kelakar la bg aku..
.
Citernyer mcm ni.
.
Masa aku tgh pilih memilih serkup ni dekat kwsn tgh gedung ni diorg susun minyak masak yg dalam paket tu sambil tag harga tertulis RM1.60 . Murah giler biasa aku beli RM2.50 sepeket lg pon stok minyak aku kat umah dah hampir habis alang2 baik aku beli. Pastu dia ada gantung tulisan tulis
.
'Dengan Pembelian RM 20 layak membeli minyak masak ini dengan harga RM1.60 untuk satu peket dan seterusnya'
.
Pada firasat aku agaknyer kalo beli x sampai RM20 hrga minyak ni mcm biasa kot. Ok x pelah aku ambik jugak dah alang2 ada depan mata kan x yah la aku singgah kedai lg nanti.
.
2 helai serkup harganya RM4.60 jd x sampai la RM20 pastu cashier tu cakap.
.
'Kak nak beli minyak ni kena beli RM20 kalo tak x boleh beli'
dengan muka selamba dia ambik balik minyak tu and letak balik kat tempat dia. Ikutkan hati nak ajer aku blah tanpa beli satu brg pon. Tapi mungkin aku yg salah faham dengan tulisan tu kot. Bengang tetap gak bengang tp biar jelah.
.
Keluar dari gedung tu aku x cakap apa2 tp Bie berbunyik jugak dia kata 'Ada ke org berniaga mcm ni???' aku just jawab 'Patutla kedai dia xde orang'....
.
Kalo korang mcm mana? ke memang aku yg salah faham??

13 comments:

kojah said...

comel je pix kasut tu...hehe

Khas Lysha said...

kojah:.. kasut jer ke yg comel?? huhu.. ;D

TE-ARE |DIAMOND|™ said...

mcm klako lah kak khas, kedai tu kedai apa sbrnya... serkup & minyak masak, 2 benda yg sgt2 different kategori... hehehe... ;)

unique1012 said...

manusia ni mmg mcm2 kan, pelik2 :)

DaliaLiyana said...

hahaha..akakk silap baca tu....mane ade org nak bg murah2 tanpa ada udang sebalik mee...hehhehe...

neezareef said...

sabo je ek...ala2 memaksa la jugak tuh

CINTAMANISZ Lite said...

Hmm..strategi perniagaan tu, biasalah.

jesnita_ns said...

sabo jelah kak..

Dee said...

a'ah eh..aku pun phm mcm yg ko phmlah khas..apalah..jual je lah rega biasa..sbb tu kedai tu x laku kot..

kayteeze said...

Kak Tie pun kekadang keliru dengan benda2 gini. Agaknya peniaga tu sengaja....

Ada Ayrissa said...

kak has, kiter paham apa yg kak has paham...
bengongnya kedai tu...

imz said...

terpaksala ek nk buat cmna..sabar je laaa..

EIJAM'S FAMILY said...

bengongnyerk kedai tue..