Tuesday, September 9, 2008

Alahai anak Omak..

Hari sabtu lepas aku berdua2 an dgn anak dara aku sorang nie.. maklumler sabtu Bie keje. Memandangkan poser so kebnyakkn aktiviti aku dua beranak ni bersantai je lah.. Biasanyer Naylie akan ikot ke mana aku pegi.. kalo ke dapor dia ke dapor , kalo ke luar dia ke luar cuma bilik air aku tak bagi ikot tp dia bergendang la kat pintu bilik air tue..

Dah nak masuk t/hari aku ke dapor nak masak nasi n lauk tuk Naylie.. kali ni dia tak ikot plak tapi dia bukak pintu depan n melepak depan pintu.. aisshh senyap semacam ni kompem dia ada projek besar nie.. kalo tak paling2 pon dia mengadap tv.. tak pon menconteng white board.. takper2 bagi aku settle masak dulu..

Dengan langkah yg slow motion aku ngintip.. sah dah.. buat projek lagi anak aku nie... kali ni dia kerjakan sebotol (nasib baik kecik) baby bath dia buat minyak urut kaki.. sampai abis plak tue.. habis dengan lanatai2 skali di urutnyer.. adoi aiiii..

- Gosok Naylie, gosok.. jgn tak gosok .. tonyoh selagi boleh yer.. senangkan cepat abis.. kalo tak kang tak abis2 la pulak.. -

- Lepas tue muka mcm tak bersalah jer.. siap buat iklan lagi.. -

- Ini lah baby bath dia yg telah menjadi mangsa sampai habis sebotol.. -

Biler aku suruh dia bangun pegi cuci kat bilik air.. dia pon bangun la... abis dah lantai bersabun kompem la licin kan.. apa lagi tergolek la dia nyer di depan pintu..

- haaa.. kan dah jatuh -

- ni lah yg paling aku tak boleh tahan.. bab dia melontarkan suaranyer di tahap maksima sampai boleh menggugurkan kesabaran aku.. tapi tak ler sampai menderakan.. aku tak zalim u allssss.. -

Alahai.. anak Omak dah melalak.. lain kali buat lagi yer.. kalo boleh yg botol besar pulak.. senang boleh beli baru asyik yg lama jer tak abis2 kan.. haii sabar jer lah!

10 comments:

Amiha Ayu said...

alahai..
nak marah lebih2 pun bulan puasa kan..
tapi, kalau tak bagi pun, elok gak dia explore.. cuma, yang buat kita tak bagi is the pengajaran behind yg mmg dia akan lambat la nak paham.. like pembaziran & kes licin terjatuh tuh lah.. huuhhuuh....

sabr babe... sabar....

Qaseh Bidadari said...

kena sabar selalu..anak kan?sape x sayang..hehehe..

Anonymous said...

sama kes mcm si wafiy nih....habis baby bath sebotol besar dikerjakannya..pastu dah buih masuk mata..pedih..nangis jer la...bila kita nak basuhkan mata dia...taknak plak....last2 tertido dgn mata bengkak..papa dia balik kita yg kena marah..hahahaha sekian sajela sharing kita hari ni...

kesimpulannya: anak memang selalu menguji kesabaran kan....tak kira peringkat umur

Ada Dalina said...

hehhehehe....sian naylie...
xper...itu menunjukkan kekreatifan naylie...
alamak jatoh plak ek...
xper...nnt dia blajar dr kesilapan dia..pastu dia takut nak buat dah...budak2 ek...

ita.itu said...

kah.kah.kah..lawak la anak ko..sian dia jatuh...hehe

Khas Lysha said...

ayu:.. yelah betol tue. budak skrg nie suka nak explore benda2 baru..

mama ranggie:.. betol tue kesabaran kena tinggi la biler dgn anak nie kan..

mama wafiy:.. kesiannyer wafiy sampai bengkk mata. mmg la mcm tue apa2 yg jadi kat anak kompem kita yg kena marah.. sy selalu kena marah dgn mak kalo ape2 jd kat naylie.. camaner??

ada ayrissa:.. kreatif tu kreatif gak la kan pastu diri sendiri yg terima padah.. bukan nyer tau serik..

ita.itu:.. he he.. biler dah tergolek tu dalam hati terdetik jugak.. rasakn! tapi kesian la plak pastu kan..

haJa*darLingZ said...

alahai ank buah mak ngah sorang ni...nk menggebukan kulit la tu ye...xpe2..abiskn je satu botol..leh mama beli slalu..huhuhu

Khas Lysha said...

haja darlingz:.. anak buah aja ni mmg sker nak menambah koleksi botol mandian dia kat umah.. tu belom bedak, shampoo, losyen.. hadoiii..

nellysuria said...

hehehe...seronok tgk anak ko membesau..takper..nanti MAMI Nellie ni belikan lagi baby bath btl besau yer sayang... (^_^) hehehe

Khas Lysha said...

nellysuria:.. ala.. susah2 jer mami nie nnt satu rumah la dimandikannyer..he he ;p