Wednesday, August 20, 2008

Malassss

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari
seorang yang malas.

Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari dia tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan".

Maka raja pun terdiam?

Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:

"saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya, : "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas".


8 comments:

haJa*darLingZ said...

bapakkkk lawak...muahaha...

Khas Lysha said...

haja darlingz.. sajer buat release tensi.. he he

ita.itu said...

kah.kah.kah..gelak beso aku

Khas Lysha said...

ita.itu.. gelak jgn tak gelak keh keh..

mamawafiy said...

amboi malas tahap rebung budak ni....tapi ada logik jgk dia punya cerita tu...

Khas Lysha said...

mamawafiy.. ni bukan rebung lagi.. dah nak jadi buluh dah he he

Ada Ayrissa said...

lawakkkkknyerrrrrrrrrrr..hehehhe
bijak tul budak kecik tuh..

p/s: hai, salam kenal n ziarah..

Khas Lysha said...

ada ayrissa.. salam kenal..

he he sesekali menghiburkan hati.. lawak kan,.