Wednesday, August 6, 2008

Relex Dulu..




Kepada sumer aku nak bagi satu teka teki dulu2.. sapa yang IQ nyer cemerlang tahap gaban dipersilakan jawab teka teki aku dgn megah nyer.. sesapa yg nak ngetes ketereran tu boleh la menjawab kalau salah.. jgn riso aku tak gelak punyer.. paling2 pon sekadar senyum kambing he he.. untuk permulaan ni satu je lah teka teki yang aku nak bagi berbunyik....
-
Disebuah kampung di dalam hutan, terdapat satu telaga yang sentiasa dipenuhi air.. tak pernah kering walaupon musim kemarau. Telaga ni ada penjaganyer seorg tua yang hanya boleh cakap satu perkataan sahaja.. iaitu.. TIDAK...
Nak dijadikan cerita maka satu hari kemarau melanda kampung itu. Maka kering kontanglah stok air penduduk kampung dan yang tinggal hanya telaga berkenaan..
-
Soalannyer.. bagaimanakah caranya penduduk kampung hendak meminta air dari penjaga telaga tersebut untuk kegunaan harian diorg.. sebab sebaik mana pon ayat yang di bagi jawapan nyer sedia maklum ler.. tetap TIDAK...
-
Ha... senangkan.. so aper lagi jawablah kalau terer.. Soalan perlulah sopan dan tak berbau ugutan.. yelah kitakan bercakap dgn org tua.. kenalah respect!..

8 comments:

ita.itu said...

bunuh jek org tua tuh..kih.kih.kih

mamawafiy said...

ya allah ganas giler soklan ni..jap nak pikir...

mamawafiy said...

'pakcik marah tak kalau kitorang amik sikit air ni utk kitorg guna?..

mesti jwpnnya TIDAK kann...

PuteriSatu said...

kena pikir dulu la soklan nih...hehehe...

Entry bawah ~ pasal kuching tu..samala ngan umah akak...tension tul...jiran akak [pun beli kuching...ada sekali ada dia membuang atas keta akak....rasa nak mengamuk je...tapi mikirkan berjiran...sepatutnya diorang kena fikir..hidup berjiran ni...tak sesuaila bela kuching cam tu..

haJa*darLingZ said...

aisehhh..xgeti la plak teka teki teku ni...erm xpelah soh madihah yg jwbkan...hehehe

Khas Lysha said...

ita.itu.. wah sampai membunuh.. ganas betoolll..

mamawafiy.. u r genius... terer lah!

puterisatu.. tue la kan.. tak kesah la nak membela tue.. tapi kena la pandai jaga.. nie tidak org lain yg mendapat najisnyer..

haja darlingz.. he he.. nnt soh dihah jwb k.. kalo betul mak long bagi gula2..

mamawafiy said...

betul ke jwpnnya?

Khas Lysha said...

mamawafiy... ya betooll... mana tau???