Monday, April 6, 2009

Balik Kampung!!!

Boleh dikatakan agak lama juga aku tak balik kampung. Bie pon asyik menung jer terkenangkan mak abah dia kat kampung. Tapi itu sumer bukan salah aku sebb dia yg membzkan diri sampai tak kesempatan nak balik. Jadi weekend aritu kitorang berangkat ke kampung. Kitorang gerak ke sana hari Jumaat (malam)



Sesampai kampung mak mertuaku dah siap masak so tinggal bedal jer.. tak lama lepas tu berlaku la insiden anak aku bukak penutup thermos yg ada air panas dah la tu dipeluknya pulak.. apa lagi.. meraung la dia.. mak mertua aku soh sapu miyak dhab. Elok minyak ni dah ok dah dada Naylie cuma ada kesan merah tp dia tak mengelembung.

Eoknyer awal2 dah Bie ajak g tengok atuk n neneknyer.. lepas b/fast n tlg mak mertua aku apa yg patut kitorg g umah diorg.. Naylie lak g melawat kawan baru dia...

Tengok siap nak salam lagi dengan En. Rok. he he he
.
Sebelum tengahari kitorang dah balik ke rumah mak mertua aku.. pastu belah malam dtg lagi ke rumah atuk n nenek.. biasalah laki aku kalo tak 2 - 3 kali dtg melawat atuk n neneknyer mmg tak cukup syarat.. maklumler masa dia kecik diorg yg jaga sebab tu dia rapat dgn diorg..
.
.
Nie lah gelagat anak aku dgn moyang dia.. sebelum tu dia pakaikan nek nyang nyer kupiah ni tp aku x sempat snap pastu dia tayang lak kat depan tok nyang nyer.. konon cantek sgt la tu.. hu hu..
.
Pasnie tak tau lagi biler nak balik.. kalo sblm ni sebulan sekali mesti balik tp lately Bie sibuk dgn keja tu yang jarang2 balik.. bukan aku tak sker balik kampung.. aku sker sgt!! yelah aku dah takde kampung tu yg biler nak balik aku rasa excited tak kisah la kampung sapa.. Aku tak pernah larang or bantah biler Bie ajak balik kampung. Aku tak kisah as long kita bersama2 dgn family kat mana pon aku akan rasa happy!! ;)

14 comments:

jesnita_ns said...

camne leh tak jumpa akak ni..

Khas Lysha said...

jesnita:.. tu la pasal.. mcm mana ek? he he he

rasp said...

sib baik nothing serious jadik kat naylie kan sis :)

neway skali skala balik kampung nie mmg sronots..hilang windu bagai :D

Cik Puan*PIE said...

sgt xbest pjumpaan kite kali ni kan.singkat beno dan lagi kisah itu...:((

Ada Dalina said...

sian naylie..
take care yer syg???

mmg syok blk kg...
damai jer kan..

Tie said...

Salam Lysha,

Mujurlah anak tu tak apa2...eh, takut gak..

Tie takut dengan beruk tu...lama tak balik kampung (hubby), kampung Tie lagi jauh di Kota tinggi tu.

♥ Mrs. C ♥ said...

tak teruk kan kena air panas tu? merah je kulit tgk nyer tu...

betul la... kdg2 spend time dgn family kat mana2 pon tak kisah, janji hepi kan.. huhuhu...

Suziey Ahmad said...

ya Allah siannya nye naylie..cemana bole xprasan tutup termos xtutup..ish..merah dada naylie..msti pedih...

syiok nye blik kg..dh lama xblik kg..

Dee said...

no wonderlah senyap je..blk kg rupanya..siannyer naylie..tp budak2kan..mmg gitu..sib baik x teruk..

Amiha Ayu said...

untungnya naylie still ada moyang..

Khas Lysha said...

rasp:.. mmg sgt seronok mcm tak nak balik rumah dah,.. he he

nyonya pie:.. yelah.. ingat dpt la nak snappy2 kan,.. abis tetiba environment berubah.. nak buat mcm manakan,.. :(

ada ayrissa:.. tulah nasib x apa2.. sgt2 damai.. :)

tie:.. salam tie,.. alhamdulillah x apa2.. risau jugak.. :(
owh tie org kota tinggi yer.. beruk ni agresif.. x duduk diam..

connie:.. x teruk sgt.. cuma jd merah2 mcm tu jer.. betol tu.. dgn family mmg menggumbirakan!!

suziey:.. bkn x tutup.. dia yg bukak.. sy mmg x perasan biler dia ambik thermos tu.. :(
jom balik kampung!

dee:.. he he.. dah lama tak balik dee,.. tula sekelip mata jer nak jadi..

ayu:.. alhamdulillah pjg umur diorg masih dpt tgk cicit..

~finee~ said...

alahai cian naylie

dakgilachoc said...

betul tu..klu takde kg sekali sekala balik kg mmg happy abis kan..

alahai siannya naylie..tulah nakal lagi ehh...hehe...

Khas Lysha said...

mamaadam:.. kesian kan,.. skrg dah ok dah..

nani:.. happy sgt!!! tula kan.. balasan utk budak nakal.. he he he