Monday, March 30, 2009

Telor Pindang


Huuuii sangat dramatik tgk telor pindang ni kan,.. dah dkt sama dgn kaler dinding dapur aku dah ha.. ni aku nak story la sket pasal telor pindang ni. Actually citer ni dah basi tahap melampau. Masa sebelum cuti sekolah kejadian nyer.. wah 'kejadian' tu,.. mcm tragedi plak tapi ni lebih kepada tragedi yang menggembirakan,.. boleh??
..
jiran sebelah rumah aku (a.k.a si pembela kucing tegar) mmg ngambek upah untuk buat telor pindang ni. Biasanya dia akan rebus telor ni kat depan umah dia.. masa telor ni direbus bau dia mmg best.. ala2 bau herba kat spa2.. mcm kita buat sauna tu. Mmg menyegarkan..
..
Kebetulan time aku balik keje dia ada kat depan umah tgh menengok telor dia.. yang dia rebus tu la.. jgn salah faham,.. aku dgn muka yg selamba jengah la sambil kuar ayat yg mmg kurang asam la.. he he
.
Aku:.. Pak cik buat telor pindang ke? Naper la x cakap kalau tak boleh tumpang,..
Jiran:.. ko takde umah masa aku nak buat,.. ni pon dah ramai yang tumpang ni.
Aku:.. yeke,.. x pelah nnt lain kali pak cik bagitau la yer kalo nak buat lagi.. (pastu aku terus masuk ke rumah sambil tgn menggosok perut..)
.
Keesokannyer aku tgh ketang ketung kat dapur aku dgr ada org dtg tapi laki aku yg layan,.. pastu laki aku ke dapur dgn mmbawa.... TELOR PINDANG!!! wah berhati girang la aku,.. dpt gak aku mkn telor pindang ni,.. dah lama aku kepingin.. tah2 pak cik tu ingat aku pragnent tak,.. he he ada gak kebaikan 'berperut' ni kan,.. :p

8 comments:

Cik Puan*PIE said...

telur pindang skang dh glamer kt umah org kawin...bole la terjah klau ada yg buat telur pindang tu kan...

Khas Lysha said...

nyonya pie:.. tp org kawen skrg pon ramai yg guna gula2 dari telor.. dah x baper traditional dah..

Suziey Ahmad said...

hahahha...klu dh rezeki xkemana..tu la bila dh kawen ni xkesah pasal perut..sbb org xkata perut buncit tp msti org ingt peknen..ekekekek:D

dakgilachoc said...

kita suka sgt mkn telur pindang...i likeeeeee...ehehehe.. tp takleh mkn byk kan...nti kentut hazab org sekeliling..ekekkeke..

jesnita_ns said...

sedap ke kak telor pindang ni? sy tak penah makan..klau dpt sy sedekah kt jiran dpn umah..

Dee said...

hahaha...xpelah baik jiran khas tu bg kt khas..kalo tidak ada yg meleleh air liur..isk..isk..

Ada Dalina said...

huhu..x reti mkn la telur pindang nih..xleh kena ngan selera..huhu

Khas Lysha said...

suziey:.. masalahnyer sy yg tensen! he he

nani:.. yelah.. maunyer lemas diorg kena keracunan gas.. he he

jesnita:.. naper sedekah kat jiran,.. sedekah je kat akk he he.. sedap.. akk suker sgt!

dee:.. he he,.. yelah tima kasih la jiran ku.. :)

ada ayrissa:.. tak reti?? nak akk ajar?? he he he.. :)