Thursday, March 5, 2009

Tengok Wayang Lagik!!

Semalam aku ambik half day balik awal coz nak bwk naylie g klinik. Aku kalo g klinik gomen ni sker g petg2 coz tak sebz pagi.. kalo petang ni biasanya aku menunggu dalam sejam mcm tu tp kalo pagi.. kompom setengah hari punyer.. Lagipon kalo aku balik awal dari opis jln tak la jem so tak la tensen kan,..
.
.

Semalam gak Bie tak keje so sesampai aku kat umah nak menjemput diorg ni Bie kata dia lapar just pegi drivie thru mcD order lunch set utk kitorg (kan murah kan,..) and happy meal tuk naylie..
.
Than sampai kat klinik Bie tggu dlm kete sambil menjamah mknn dia. Aku lg sker kalo dia tggu dlm kete dr dia ikot g klinik sbb aku jd tensen biler dia asyik tgk jam..
.


Atas ni aksi2 Naylie dalam klinik. Dah besar ni tak la lasak mcm dulu.. masa dia kecik punyer la lasak dah la xnak pegang asyik la lari menuju keluar aku tkt nurse panggil tak dgr plak kan,.. biasalah nurse klinik gomen ni ramai yg hormon x stabil. nak hangin jer kejenyer..
.
Biler timbang berat Naylie dah 13.9 kg.. Nurse kata normal sebab baru 3 bulan lepas g check berat dia 13 kg. Suppose 6 bulan sekali tp sbb yg lepas tu berat dia naik sikit sgt dalam tempoh 6 bulan (sebelum tu 12.5 kg) tu yg dia soh 3 bulan datang balik coz takut kecacingan.. Appointment seterusnya 2.9.2009 .. kena dtg balik... :(
.
.

Balik dari klinik kitorng g JJ Bukit Tinggi.. tengokla 2 beranak tu menonong jer tinggalkan aku kat belakang.. kesian aku kan..

.€
.

Tengok la ni budak kedekut.. babah dia belikan cheezel ni di bedalnyer makan sorang2.. aku mintak dia paling ke lain..


Kitorang tengok citer ni... citer nyer kelakar tp aku rasa yang 1st lagi best kot.. citer ni pon kategori dah basi yelah dah sebulan ditayangkan. Sebenarnya kitorang nak tgk Street Fighter atau The Punisher tp sebab utk tygan 18 thn ke atas and aku bwk budak kecik diorg x bg.. walaupon aku x nak beli tiket kanak2 dia still x bagi.. alahai,.. nnt kita g tgk berdua la ye Bie.. tinggalkan budak kecik tu kat umah.. hu hu..
.
Boleh plak dalam panggung tu Naylie dapat geng.. mcm biasalah biler pop corn dia dah abis dia pon buat lawatan sosial dgn kwn baru dia tu kat dlm panggung.. nasib baik org tak ramai kalo tak harus aku kena maki kan,.. hmm..

17 comments:

♥ Mrs. C ♥ said...

dah bsr naylie ek.. kite since sya sya dorng bg ubat cacing umur 2 thn kite dah tak pegi clinic dah...

Best nye tgk wayang... kite tak pnh lagi bawak sya sya masuk panggung, risau ape kerenah dia dlm tu.. huhuhu...

Cik Puan*PIE said...

hah naylie kena mkn bnyk2 tau...pow je mama tu beli mcm2...kihkih.riso gak kn klau berat xnaik...
*oooo..tgk wayang ye..skali skala kena brdua2an gk tu kak as...

jesnita_ns said...

kak..sy klau bwk zafran g check up pn..suka bwk ptg² pastu leh terus blk umah..hahahhahaha

Khas Lysha said...

connie:.. xpe ke kalo x pegi? kalo ikut sy dah malas dah nak pegi..
budak2 biasalah akan ada kerenah pyer.. xpe biler bwk la x pon kita g togeteher nak?,.. kt kan dekat.. he he

nyonya pie:.. ye la ja kalo berat x naik takut sakit je..
tah biler la dpt berdua2an tu ja.. taulah abg ipar aja tu mmbz jer skrg ni..

jesnita:.. ya betol!! blh meronda pas tue.. he he he

dakgilachoc said...

pandai betul si naylie posing...eehehhehe...sweet betul dia ngan begnyer tu..

Khas Lysha said...

nani:.. tu beg keramat namanyer.. he he dah lama hilang beg tu baru jer jumpa balik.. tertinggal kat umahmak akk gupernyer.. he he he

Dee said...

wah..kemain..tgk wayang lg ek..

salah satu reason sy malas nak gi klinik kerajaan..sbb malas nk ngu lama2..hehehe..

Khas Lysha said...

dee:.. yela kalo ikot sy mmg x kuasa nk pegi dah tp ni jugak alasan utk balik cepat he he he

Ada Dalina said...

hehehhe...
naylie dah beso laa...
makin cun...

Khas Lysha said...

ada ayrissa:.. alhamdulillah ada.. yg penting dia sihat..

~finee~ said...

saya setuju tu kalo nak gi klinik kerajaan memang better gi tengahari, ataupun kul 11 tu cun gak orang dah tak ramai, tu pengalaman masa pregnant dulu la hehe.. anyway best ke pink panther ni bleh la bawak adam nanti

MalayConfinementLady said...

eh3...naylie dh x buat peace laa...bagus3.

"nurse klinik gomen ni ramai yg hormon x stabil"-hahaha...betul sgt la tue...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

bestnyer gi nengok movie, best tak criter tu, budak-budak suka tak?

Khas Lysha said...

mamaadam:.. best jugak,.. klakor.. blh jer kalo nak bwk adam g tgk.. mesti dia suker.. :)

miim:.. ha'ah.. dia ni ikut mood.. ha.. betol kan mimi nurse kat situ slalu nak angin jer..

cb88:.. best jugak kak rose.. kalo mcm kasih n abang mesti sker.. sbb citernyer klako.. :)

iMz said...

best ke pink panther ni..?..

Suziey Ahmad said...

naylie behave la..good girl;)

Khas Lysha said...

imz:.. best jugak.. kelako citernyer..

suziey:.. kalo nak tau naylie behave ke tak, cuba jaga dia sehari baru tau camaner kan,.. :D