Saturday, May 16, 2009

Gambo Dolu-dolu .. Tag from Dee

Aku telah di tag oleh Dee. Nak gambo masa kecik katanyer.. aku dah penah kuarkan entry pasal gambo aku dulu2 jadi aku malas nak selongkar muzium carik gambo lain so aku recycle balik gambo tu aci tak??? Lagi pon masa tu aku tak bgtau pon kat korang aku yg mana satu kan,.. jadi mari kita tengok...

A. SILA PAMERKAN GAMBAR ANDA KETIKA KECIL (MAXIMUM GAMBAR ADALAH 5 KEPING)

Ok dah dipamerkan.. and 3 keping jer.. so x lebih dari 5 kan,..
.
B. SILA PERIHALKAN GAMBAR TERSEBUT (CTH: TIKA@SEWAKTU BILA, DIMANA, OR ETC)
.
Gambar satu.
Masa ni aku belom setahun rasanya. ambik gambo kat kedai gambo..
.
Gambar dua
aku yang duduk dan kiri sekali. Cepatkan transformasi dari seorg baby yg agak comel kepada kanak2 yang kurus kering. Kalo tak salah masa ni malam raya. umur tak ingat. kakak aku yang betol2 kat belakang aku. yang lain sumer cousin.
.
Gambar tiga
Aku yang muka sentap belah kanan sekali. Masa ni mak, ayah, kakak dan adik aku yg baring tu nak balik ke Klang. Masa ni cuti sekolah. Aku kena tinggal kat kampung.. tu yang muka sentap tu sebab tak dapat ikut.. Kakak aku yang kat tengah2 duduk kat tangga. Kiri dan kanan dia tu sepupu kitorg. Diorg adik beradik. Anak yatim. Memang nenek yang bela dari diorang kecik. Yang kiri sekali sepupu jugak. Anak tunggal skrg ikut suami .. tinggal la mak dan ayah dia honeymoon kat rumah..
.
C. TIKA INI ANDA MERUPAKAN ANAK YANG KEBERAPA DALAM KELUARGA
.
Gambar satu.. time ni aku bongsu anak kedua
Gambar dua.. time ni bongsu lagi la rasanya.. anak kedua la jugak
Gambar tiga.. dah xde istilah bongsunyer.. dah kuar dah satu2 nya lelaki dlm adik
beradik aku.. tp aku tetap anak kedua.. :D
.
D. PERIHALKAN TINGKAHLAKU/TABIAT/PE'EL,PERANGAI ANDA WAKTU ITU
Sangat kurus. Jalan boleh melayang2. Suka menyanyi dan terkinja2 (mak aku yang kata) ala.. kecik lagi org tak heran cuba skrg ni.. mau aku kena rejam., huhu.. suka ckp sorg2 and berangan jugak,.. lasak.. boleh tahan la.. suka panjat pokok ceri.. sampaikan mak aku asah parang nak tebang pokok ceri bila aku tak dpt ngaji.. huhu

.
E. KONGSIKAN BERSAMA TAG INI KEPADA RAKAN ANDA (MAXIMUM 15 ORG)

1. Ada Ayrissa
2. Jesnita

3. Mamawafiy

4. Haja Darlingz
5. Connie
6. Ida Shah

7. Finee
8. Mama Ranggie

9. Kak Tie
10. Fahlawi
.
Ok.. selamat menyettlekan yer korang.. kalo ada yg dah buat tu nak buat lagi pon ok.. gambo lama2 kan byk lagi kan,.. he he he.. ha! awie.. sy tau awie x buat lagi.. jgn cengelat yer.. heheheh.. :D

12 comments:

IdaShah said...

owh! kena selongkar muzium neh
muzium aku kat temerloh hehehe

mummYaeesh said...

kurus ek??weols pun sma...smpai ada neighbour pnggil besar kuman...hmanggaiii tp tgk skang..besar gajah kekdahnye..ahaks!

CoNniE said...

bestnyer tag nie.. hehehe.. nnt akan buat dgn segera...

Khas Lysha said...

idashah:.. mak aii jauhnyer muzium.. masuk kena bayar tak??? hehehe :D

mummyaeesh:.. tula pasal kalo dpt maintain smpai besar kan best.. yelah org asyik ckp biler nak besar jer.. ha kan dah besar betol2..

connie:.. yeah!! buat jgn x buat tau!.. ;D

[-suziey-] said...

waa khas..ni tag marathon ke..berturut2 n3 pasal tag.ekeek:D

Khas Lysha said...

suziey:.. tu la pasal.. nak kasi langsai hutang piutang ni.. :D

Dee said...

thanx buat khas!! cutelah masa kecik2..tang muka sentap tu yg x tahan..hehehe..

Khas Lysha said...

dee:.. hehehe.. masa kecik mmg sentap selalu.. ;D

Ada Ayrissa said...

uwwwaaa...
namo den teratasss ehhhh...
huhu...jenuh kak nak bukak album lama nih...
huhu.....tp xper, nnt kiter buat ek..
syok gak mengimbau nostalgia waktu kecik2 kan..
nway, tq yer kak..

Khas Lysha said...

ada ayrissa:.. hehehe.. mmg best imbau zaman kekecik dulu.. selamat menggali album ya!! :D

jesnita_ns said...

alamak 5 keping gambo zaman kecik² jgn katakan 5 keping..1 keping pn sy takde kak..hehehhee..kira sy escape lah ek dr tag ni..

Khas Lysha said...

jesnita:.. oo cengelat yer..