Sunday, June 7, 2009

Geram.. Part2

Ini adalah sambungan entry Geram.. part 1
.
Makanya ni story masa kat kampung minggu lepas lah yer..





Ha.. nampak cili2 merah menyala.. aku geram menengoknyer.. dah byk dah pokok cili mak mertua aku. dia kata pokok yg tumbuh tu sumer sebab cili2 yg dah masak n x dipetik dia akan gugur n jadi benih tu yg byk tu pokok dia.. kalo umah aku ada kawasan gini kan best boleh bercucuk tanam.. ni depan belakang kena simen... nak tanam kat pasu x boleh mmbiak gini (heh alasan je,... huhu) pastu sebelum balik, aku apa lagi memetik la cili2 padi untuk menjadi santapan aku kat umah.. jd sepanjang minggu ini menu kita nasi goreng cili padi ye Bie,.. huhu

7 comments:

[-suziey-] said...

ape lagi khas..petikla sume baut jual kt pasar..xpn buat stok sethun..ekek;D bak mai skilo dua cili tuh..save ni..hahh:p

Miim said...

ingatkan geram kat sapa tadik, bleh cili2kan...
tapi kalo dh geram kat cili kene rasa sendiri la pedasnye..
:)

anyway, geram gak tgk!

mummYaeesh said...

bestnye..weols klu blk uma maksu kat masai pun blkg uma dia da mcm kebun sayur..segala pokok ada smpai pokok nenas pun dia tanam tau..jeles!

U-jin said...

penah gak tnm cili dlm pasu..byk tul buahnye..sampai tanak2..

Saidatulnissa Aina Umairah said...

wah best yerk mama tgk cili padi tue.. geram dibuat yerk.. mama suke pedas2 nie... mama teruja

Khas Lysha said...

suziey:.. nak sekilo dua?.. meh tlg sy petik.. hihihi :P

miim:.. kalo dah rasa pedasnyer.. mmg la blh meleleh air mata.. huhu

mummyaeesh:..waah siap tanam nenas tu.. bestnyer x pyh beli dah..

u-jin:.. cili senang biak kan.. best biler tgk dia berbuah lebat..

saidatulnisa:.. wah sampai teruja tu.. sabar mama sabar..

Dee said...

sedapnyer cili api..nyummy...