Thursday, October 9, 2008

359,000???

Disebabkan masa pegi Jakarta aritu tak nyempat tak nyopping maka masih banyak la lagi uang rupiahnya.. semalam aku mc dan kebosanan kat umah sorang2 aku pon mengira la saki baki duit yang ada lagi.. kira punya kira.. ada baki Rp 359,000.00.. wow!! kalau ringgit malaysia banyak nie.. kompem kaya gue.. he he.

- uang rupiah.. dah tinggal kenangan. semalam Bie tukar ke duit RM dapat RM131.10 jer.. -

Aku teringat plak masa kat sana ada sorang mamat indonesia ni tanya aku kalau di malaysia 100,000 boleh beli apa?? aku jawab la.. kalau 100,000 la.. mcm2 boleh beli, mobil, rumah, kantor jugak bisa pak! (wah speaking aku.. kih kih)

Kat sana aku cuma dapat merembat sehelai kain sulam riben. Itupun kebetulan kitorang singgah di satu rumah n ibu ni memang ambik upah untuk sulaman tapi kat dia pon tinggal 3 helai jer.. yang lain orang dah ambik.. aku cepat2 la tangkap yang hijau nie sebelum org lain rembat. Pastu aku belikan Naylie patung Bugs Bunny itupon beli kat airport.. Mak aku kata kat sini pon melambak patung mcm nie.. so utk mmbuktikan aku beli kat Jakarta aku kata kat Bie n Naylie jgn di cabut tanda harganya.. itu jelah bukti yang ada.. tapi aku tak tahu la berapa lama boleh bertahankan.. hmmm..

- kain sulam riben Rp 150,000 -

- Bugs Bunny.. -

6 comments:

ita.itu said...

wah juta2 ek..kalo la dpt kat kita rm juta2..kan syok

mama ranggie said...

kalo lah duit malaysia kan?ermmm...

Ada Ayrissa said...

wahhhh..jutawan gitu g indon...hiihihih..
cute la bugs bunny tuh..

nellysuria said...

weh..bila lak ko g indon ni?????

Khas Lysha said...

ita.itu:.. mmg syok.. rasa mcm tak yah keje jer..

mama ranggie:.. kalo duit malaysia kompem kita belanja u mama.. he he

ada ayrissa:.. mmg kalo nak rasa jd jutawan g lah indon..

nellysuria:.. aku g masa poser ari tue.. g tak plan pon kebetulan tp frust la gak kan tak dpt berjln sgt.. he he.

* ayu * said...

kalau lah RM..
soorrrggaaa!!!!!!!!!