Wednesday, October 15, 2008

Edisi Makan-makan : Mari menjala

Opis bahagian kawalan kat tingkat bawah opis aku nie mengoder kat kitorang untuk buat roti jala coz diorg nak buat jamuan raya kat opis diorg.. Jadi untuk menambah tabung makan2 kitorg makanyer order tue kitorg terima.. Diorang nak order 100 keping roti jala sahaja.. karinya diorng buat sendiri.. so.. pepagi orang2 kat opis aku nie pon start la membancuh tepung dan memulakan aktiviti menjala pagi tue..


- waaah.. tekun diorg nie menjala.. he he

Ok.. aku tunjuk kat korang sumer ye.. demonstrasi menjala roti jala..


- ala.. isi je tempung yang dah dibancuh tue kat dalam bekas menjala ni pastue buat la bulat-bulat.. make sure bersambung la.. kalo putus tak jadi roti jala dia jadi roti putus.. kot lah.. he he pastu kena pantas la kalau lambat dia jadi tebal dah jadi mcm lempeng plak nanti kan,-
-
- waaahhh.. kak zera pon test power nih! tak boleh jadik.. aku pon nak tunjuk bakat gak.. he he -
-
- tekun ok, aku menjala.. jgn jelesss.. -
-

- ha... biler dah masak, boleh la diangkat untuk dilipat dan di gulung2 kan... -

-

- tadaaa... inilah dia hasil penjalaan kitorang.. sukses! sukses!.. -

Kami pon dijemput ke jamuan diorg tue.. aper lagi, tanpa membuang masa kitorang g la serbu.. tapi roti jal tue kitorang tak le makan kan.. aper plak org kata nnti.. huuu..

- ini lah menu diorang.. mee goreng n rendang daging dia sangat sedap.. -

-

- hadooii.. biler dah kenyangkan, nak mendaki naik opis nie mcm satu seksaan plak kan.. berat je rasa nak menapak tangga.. maklumler opis kitorg takder lift u allssss... -

4 comments:

ita.itu said...

weh bio betul buat katopis ke nih? haha

mamaranggie said...

sodapnyo makan2 nih...

Ada Ayrissa said...

i likeeeeeeee roti jalaaaaa..

Khas Lysha said...

ita.itu:.. mcm tak caya kat opis kan.. he he

mamaranggie:.. sodap bobona..

ada ayrissa:.. i like it too ;)