Tuesday, October 14, 2008

Edisi makan-makan : Open House 2

Lepas balik dari open house umah Kak Faizah aku terus g open house classmate aku masa kat politenik dulu.. Haris.. masa kat umah dia gak aku berjumpa dgn blogger Mama Wafiy.. coz husband dia, Zul pon classmate kitorang gaks.. Diorg bwk boy diorg wafiy.. cute sgt tapi biler dapat tegk citer superhero kat tv terus leka.. he he.. Kat umah Haris aku tak dapat nak snap gamba la coz ramai orang yang aku tak kenal kat sini.. so jadi penyegan ala2 control ayu la akunyer.. he he.

Tapi ada gak citer sedih dia.. yang mana dia pernah dimasukkan hospital tapi aku tak tanya plak sakit apa yang dia bagitahu dia dah tak der hempedu lagi.. sabar la Haris.. tu semua dugaan.. Allah nak uji kesabaran ko sebagai manusia..

Yang aku nak citer kan nie masa dlm perjalanan ke sana.. keluar jer dari rumah Kak Faizah dah mula hujan rintik2.. sekali masuk jer highway terus hujan selebat2 lebatnyer.. hari terus gelap.. siap dengan ribut.. angin taufan.. banyak daun2 gugur atas jalan. Kete pon banyak yang berenti tepi jalan tak berani nak teruskan perjalanan dalam keadaan angin yang kuat.



- Hari gelap macam dah malam padahal baru pukul 3 lebih .. risau jugak aku time nie -
Bie siap tanya aku sama ada nak teruskan perjalanan atau nak patah balik jer.. aku kata nak patah balik pon kena kuar dari highway ni dulu.. so aku decide kita teruskan jer.. tapi memang jem giler la kan.. anak aku siap tido lagi.. tapi at last sampai gak aku kat umah Haris..

- Ngantuk la anak dara aku nie.. letih + kekenyangan -

Banyak menu dia n wifenya masak.. ada mee rebus, lontong, rendang cili api ayam, puding, kek, coktail, pulut panggang.... ada lagi rasanya yang lain tak ingat plak!.. he he

So thank you Haris sudi invite kitorang datang.. ada rezeki kita jumpa lagi yer..

5 comments:

Ada Dalina said...

open house situ sana sini ek..
best kan g raya...

Yaya said...

masa ni la nak mkn free puas2 he he..tomeinye anak dara tu tido..mcm princess...ye lah budak2 ni tido pon lawa heheheh

Anonymous said...

ahahaa...sori sbb kena tunggu kitorg yg lambat ni dtg...kalau tak u all dah dpt beraya seround dua lagi ye tak...si wafiy mmg mcm tu..nmpk jer citer ultraman..mmg leka.....

Khas Lysha said...

ada ayrissa:.. sangat best ooo

aleeya:.. budak2 takde dosa kan.. makn free sepuas2 nyer pasnie tak dapat dah..

mamawafiy:.. takpe la mama.. lgpun kitorg terus balik jer aritue mmg takde nak g mana dah.. biler nak dtg umah?? he he

ita.itu said...

gigih ok pg dlm ujan2..hehe..kang x dtg marah drg ek..hehe