Wednesday, October 1, 2008

1 Syawal

Pagi2 bukak jer tv dengar orang takbir raya.. Rasa sayu and bangga sebab hari ni adalah hari kemenangan kita selepas berlawan dengan nafsu dan pelbagai godaan di bulan Ramadhan.. Bagi aku Ramadhan tahun ni benar2 meninggalkan 1001 kesan dalam hidup aku.. dan aku benar2 dapat rasa kemenangannya..
-
kalau di takrifkan meaning of Aidilfitri itu sendiri membawa maksud kembali kepada fitrah.. fitrah manusia ciptaan Allah yang maha pengasih.. kalau u alls semua nak tahu apa pengasih nya Allah rujuk aja di Al Quran Surah Ar Rahman (surah 55).. yang jugak merupakan salah satu dari 99 nama Allah.. sikit tazkirah ye kawan2.. he he.
-
Jadi pepagi bangun aku menggosok la baju2 raya yang dah stand by untuk di pakai.. Bie plak pagi dah bangun.. belum pukul 7 lagi dah siap bersampin.. amboi ni betol punyer nak raya nie.. Biasanya pepagi raya nie selepas makan2, abah n mak mertua serta adik2 ipar aku ke pusara abang sulung Bie yang meninggal masa baby.. dan jugak pusara wan.. Sementara menunggu diorg balik dari kubur aku bersiap n siapkan sekali Naylie.. Than time untuk bermaafan dengan Bie..
-
Memang banyak dugaan yang kitorg tempoh tahun ni.. dan aku kata kat Bie
-
- aku syukur yang tahun ni aku masih bernafas untuk sambut lebaran bersama dengan dia n Naylie. Aku jugak berterima kasih sangat pada dia sebab masih setia untuk sama2 menyambut syawal together walaupon dalam keadaan yang serba sederhana.. -
-
kemudian aku minta maaf dari segala dosa.. aku tahu aku bukanlah isteri yang baik tapi aku akan sentiasa cuba perbaiki segala kekurangan (ayat copy and paste tahun2 lepas punyer).. Bie tak cakap banyak cuma kata

-Bie pon sama.. - tapi aku nampak la ada genangan air mata.. alamak syahdu plak aku rasa..

Naylie pye turn plak minta ampun.. dia sengeh ajer bukan reti ape pon.. yang aku dengar dia kata amat ayie ayer.. (selamat hari raya).. boleh la Naylie..

Tak lama tue sampai la Haja, Pie n Mardihah.. than diorang yang pegi kubur tadi pon balik.. sebelum diorang pegi sembahyang raya kitorang bermaafan dahulu sefamily.. and pengagihan zakat kepada anak2 kecil dan juga kedua mertuaku.. he he.. Naylie pon dapat gak sumbangan ok..
-
So.. lepas semua balik dari sembahyang raya aktiviti seterusnya.. pegi menyerbu umah sedara mara untuk beraya.. yeeehaaaa...

- Selamat Hari Raya Semua... Mohon maaf Zahir dan Batin -
- Aksi nenek bersama cucu2 nya.. (Naylie, Iman n Mardihah dengan ibu mertuaku) -
- Naylie beraksi dengan Mardihah n Iman -


- kitorang dah ready nak beraya.. jom -

- aksi beraya di rumah sedara mara -

4 comments:

Amiha Ayu said...

cantik la baju raya awak...
beraya bersama tu mmg sayu je kan...


naylie sangat comey!
amat ayie aya too naylie!!! :)

Khas Lysha said...

ayu:.. mekasih.. amat ayie ayer auntie ayu.. he he..

ita.itu said...

kl-kalo pg umah sedara mara syok ek..dpt mkn juadah lain2..hehe..lg2 yg pndi msk kan

Khas Lysha said...

ita.itu:.. betol tu tp aku pon tak berani sgt nak mmbedal takut mencrik bilik air je kejenya kang.. he he