Monday, October 6, 2008

Syawal Seterusnya...

3 Syawal


Nie yang malas nak citer nie.. org sebok g beraya aku kena g keje.. kat opis adala dalam 2, 3 orang ajer yang keje kan.. hadooii tension jugak tapi best pon yer gak.. yelah dah takder orang kan opis pon sunyi jer.. telepon pon tak bbunyik.. last2 pukul 3 kitorang dah cabut dah..

Dah kesempatan balik ke sini aku pon g lah ke rumah ayah aku di Ijok.. nasib baik dia tak pegi beraya.. Siap makan nasi lagi.. memang perot nie dah berkeroncong maklumler kantin pon tak bukak lagi t/hari melantak maggi jer.. tu yang biler mak cik aku soh makan nasik alamak aiii riang nyer rasa di hati.. Lepas makan2 n melepak2 kitorang pon berangkat balik ke PD semula.. Bak kata Bie belom abis beraya.. nasib la dia tak kenal setiap orang kat kampung tue.. kalo tak aross semua rumah dia nak pegi kan.. sabo jer lah!

- beraya di rumah ayah.. -

Sampai kat kampung terus melepek.. letih gak la kan walaupon keje langsung tak busy.. he he.. malam tue kitorang tak beraya ke mana pon.. tgk tv jer kat umah.. pastu ada sedara datang umah..

4 Syawal

Awal pagi aktiviti biasa jer.. basuh kain baju.. pastu sarapan.. then melepak sampai ke t/hari lepas siap masak2 n makan2, mak cik aku yang dok kat belakang umah aku datang beraya.. aik ini dah terbalik sepatutnyer anak buah carik mak sedara ini mak sedara plak cari anak buah.. tapi tak pelah kan... nama pon raya ziarah menziarahi amalan mulia.. tak lama lepas diorang balik pak cik aku yg dok kat sg. buluh plak datang.. so.. setengah hari aku melayan sedara mara aku jer lah kan.. so ari ni tak de g beraya coz malam nyer plak nak anta adik ipar aku ke stesen ketapi dia nak balik ke Kelantan..

Sebelum tu mak mertua aku masak2 u allss.. ada beberapa menu yang dia masak tapi yang aku tak boleh tahan udang nie.. besar u allsss.. sangat menggiurkan.. bila digigit terasa kenyal... hmm lazatlah!

- udang besar yang lazat.. tengok je lah jari Haja yang gebu pon kalah tau.. besar tak besar la.. -

- adik iparku.. Isa -
5 Syawal

Macam semalam gak.. seawal pagi aktiviti biasa ajer.. tak der ape yang sepesel.. bila petang kitorang beraya ke umah kakak sepupu n pak cik aku.. hujan plak petang ni.. tapi tak lebat.. kete dah mula banyak menghala ke KL masing2 dah mula nak berangkat nak balik la tue.. esok ramai yang dah mula keje.. bila malam kitorang sefamili baraya ke rumah family Haja, than rumah adik beradik bapa mertuaku..


Malam tadi tak berapa boleh nak tido.. batuk aku menjadi2 dari sebelum raya sampai arini tak baik lagi.. ye lah pegi beraya org menghidang air sejuk takkan aku nak mengada2 plak kan.. so bedal jerlah.. Bie tak abis menggosok belakang aku.. kesian plak kat dia, dia tak boleh nak tido gak la tue.. esok pepagi dah la nak kena drive balik sebab esok dah mula keje.. nak gerak malam nie kompem jem giler kan.. so kitorang bertolak subuh ajer lah..

6 Syawal

Hari ni la tue! kat mana lagi kat opis la.. keje u allsssss... hmmm

8 comments:

ita.itu said...

part udang tuh aku paling x tahan..selamat hr raya ye nok

haJa*darLingZ said...

sabo ajele...jariku aje yg nmpk...huhuhu...

Khas Lysha said...

ita.itu:.. memang tak boleh tahan.. slamat hari raya jgk!!

haja darlingz:.. he he.. jari sebagai bukti tau kebesaran udang tue..

Aleeya said...

selamat ari raya, maaf zahir dan batin...udang tu tak tahan tu..., atas meja tu penuh balang kueh raya ishhh ishh ni geram nehhh, nak 2-3 balang he he

Ada Ayrissa said...

perhhhh..cair aku tgk udang tuh...
nyum2222222222222...sedapnyerrrrrrr//

Khas Lysha said...

aleeya:.. selamat hari raya n maaf zahir batin too.. mmg udang tu menguji kesabaran kan.. owh itu kuih kat umah ayah mmg bayak giler.. baru satu meja.. ada 2 meja lagik.. nak 2-3 balang jer?? cukup ker?? naylie jer dah bwk larik 3 balang he he..

ada ayrissa:.. mmg sedaaap... rogi tak makan.. he he

* ayu * said...

mak aiii... sedap nya nengok udang tu!!!!!!

Khas Lysha said...

ayu:.. tengok dah sedap.. rasa apatah lagi... he he