Thursday, January 15, 2009

Air Mata Cahaya (boleh bikin felem nih.. huhu)

Aku ni kan dah tak tahu nak letak apa lagi la kat sini,.. sampaikan gambo anak aku nangis ni pon jadi bahan cerita aku.. korang layan je la yer..
.
.

berbalik kepada cerita pasal gambo2 di bawah ni,.. sebenarnya aku pon tak ingat kenapa dia nangis... aku tak dera ye,.. bukan jugak sebb dia pakai tudung tu sebab tudung tu dia sendiri yang nak pakai, bukan aku paksa suruh pakai.. tah la tak ingat la aku pasal apa dia nangis.. lantak la kan,.. he he he
.


- apa perasaan anda bila tgk air mata budak kecik?.. sayu kan,.. mcm mana ada manusia yg tergamak menzalimi budak kecik mcm ni,.. tak sedih ke diorg dgr tangisan, lolongan and rayuan budak tu.. padahal budak2 apalah dia tahu.. maybe kalo besar anak aku ni dah pandai melawan n dah pandai nak ikot kepala dia ajer,.. mcm mana pulak dgn bayi yg belom setahun tp di dera mcm penjenayah bersiri... belom lagi kes2 yg melibatkan jenayah seksual .. yg lagi sedih tu sampai melibatkan kematian,.. kompom la budak tu masuk syurga kan,.. tp yg buat angkara tu dah melenyapkan masa depan budak tu kompom jugak la ko masuk neraka!.. apa pon peringatan untuk semua termasuk aku anak adalah kurniaan Illahi, permata paling berharga.. yg penting merekalah penyambung warisan pengganti2 generasi.. -


19 comments:

Ada Ayrissa said...

alala cedehnya unty tgk diaaa....
tp w'pon tgh nanges tetap maintain ayu gitu nayliee...

dakgilachoc a.k.a nani said...

betullah...manusia yg tergamak menganiayai kanak2 ni sebenarnya xde hati perut..mmg syaitan lah manusia camni..nerakala tempatnya..hehe..*emo lak*

nyonya*PIE said...

alahai siannye ank buah makngah sorang ni...sape buat.aduiiii merah2 idongnye...sian la kan kt deritakan ank2 ni...klau aku jumpe...simbah asid je..

Khas Lysha said...

ada ayrissa:.. nanges2 pon ayu ke aunty.. he he he..

nani:.. mmg kita cpt emo bila benda2 yg tak sepatutnya jadi,.. jadi kat budak2.. mmg setan diorg tu..

nyonya Pie:.. betol org mcm tu x blh dibiarkan hidop dia kena mati dgn penoh seksa.. gitu lah!..

jesnita_ns said...

org yg dera tu ada mslh mental kot kak..

Khas Lysha said...

jesnita:.. yelah kan org waras tak buat bende2 bodoh mcm tu.

Miim said...

alala bucuk2...
meleleh air mata anak dara comey nih...
banyak btl en3 yg tertinggal
dh byk hari x bleh masuk sini tau...

Khas Lysha said...

miim:.. ye ke mimi,.. naper jd gitu ek?.. sbb salji kat sana kot.. line jadi beku he he he..

IdaShah said...

cayang dia...naper tu?

mmg xde jenis org yg mendera bdk kecik

Khas Lysha said...

idashah:.. tulakan,.. sebbnya yg mendera tu dah sah2 bukan org.. layak dipanggil binatang aje.. (emo tau,.. )

ita.itu said...

alahai comel nye muka dia nangis..ala aku rasa ko cubit dia kan..hehe

Khas Lysha said...

ita.itu:.. tu la aku x ingat naper,.. mb la aku cubit.. he he he.. dia tak dpt on radio pon nangis kak,..

alia said...

sadis nya.....

Khas Lysha said...

alia:.. tu la.. sadis ek!..

Dee said...

siannyer dia..muka, mata idong..suma merah...tp dia menten cute tuh...

Khas Lysha said...

dee:.. habis merah2 muka dia ek!.. alahai cute lagi aunty dee.. he he he

rasp said...

alahai mmg sayu jek tgk muka dia...
meh aunty big hug nak...smooocchh!

i mmg pantang tok nenek moyang i bab2 org zalimi kanak2..pangkah tul kat depa kan..balasan sama gak patut dikenakan pada yg ja'at2 tu baru tau rasa camne...

salina said...

alahai mcm anak palestin plak auntie tgk..cian dia..mama cubit yea..heheheee....tu la kita tgk budak nangis mcm ni pon dah tak sampai hati..tak taula mcmana org yg kejam tergamak mengebom budak2 palestin tu kan...

Khas Lysha said...

rasp:.. suka la tu naylie ada org nak big hug dia.. he he he

betol tu,.. bior dia pon rasa mcm mana budak kecik tu terseksa.. kejam!

salina:.. ini bukan anak palestin ni anak plastersin.. kui kui kui.. tak cubit la sally gigit jer.. he he.. yg mengebom tu bukan org tu sumer setan + binatang!..