Thursday, January 22, 2009

Kurik Kundi.. eh silap.. Kura Kura

- mama meh nenok nie,.. -
.
.
Gitu la ayat anak aku ni ngajak aku g tengok apa ke benda yg ada kat atas almari mak aku nie. Dia ni bab2 mengexplore benda baru dalam rumah ni mmg terre,.. tau je apa yg baru di beli oleh orang2 yang tinggal kat sini..

.
.

- ha.. korang nampak tak apa yang terselindung dibalik daun2 kobis ni?.. tak nampak??? jap2 tunggu dia kuar ek!.. -
.
.
- tada.. ni la dia benda ooppss haiwan yg sebok sangat anak aku nak tunjuk tu,.. ada dua ekor kura2 yang baru jer anak buah aku si abang dan adik beli,.. katanya sekor 6 hengget tapi tokey kedai tu bg diorg diskaun jadi 5 hengget je sekor.. -


- yang sekor kecik sket namanya Jimmy yg tu si adik punyer yang lagi sekor besar sket namanya Nico tu si abang punyer.. tapi diorg sendiri tak tahu binatang ni jantan ke betina,.. katanya tokey kedai tu pon tak tau,.. ha lantak la korg kalo dua2 jantan jd gay la kura2 korg tue,.. hu hu -



- budak kecik ni biasalah aksi extreme dia ni kompom tak dilepaskannyer,.. aik??? tak buat peace plak naylie?.. ada pulak biler kura2 tu kuarkan kaki n start gerak, naylie boleh campak kura2 tu,.. nasib baik tak pecah cengkerang dia.. mmg extreme betol la budak kecik ni,.. -


14 comments:

nyonya*PIE said...

wahhh...sonok ni klau kasi madihah..dia kan berani gile...smpaikan ular pun dia nk pegang gak...

Khas Lysha said...

nyonya pie:.. nak pegang ular?.. berani nyer madihah,.. nk jadi princess cobra ek!..

dakgilachoc a.k.a nani said...

naylie dan kura2 sama2 comellah..ehehehe...kura2 ni nak bela mcm sng tp air nk kena selalu tukar..kalo tak busuknya ya rabbi..tak tahan..huahuahua...

alia said...

ADOI dik.....kak yg dah besar nie pun geli nak pegang...geli bile dia kuar kaki nak kuis2 utk berjalan ke depan

Dee said...

hahaha..dia gelilah tu dia campak..tp berani gak dia pegang ek..sy takot!!

rasp said...

alahai cutenya...both cute..mesti terasa geli tu yg dia campak hehehehe

Khas Lysha said...

nani:.. yela kan,.. dah dia mmbuang kat situ kompom la semerbak baunyer.. he he he

alia:.. ha'ah terasa mcm tajam2 kan.. :D

dee:.. dia terasa geli la tu.. kemain dia mencampaknyer..

rasp:.. ha'ah.. terasa geli kat tapak tgn.. nasib baik tak retak cengkerang dia.. he he

Mommy Lily said...

alalala comel je naylie dgn kura2 tu.. sweeett

tk geli pulak dia yek?

Ada Ayrissa said...

beraninya naylie pegang..
eden x berani..geliii....

Khas Lysha said...

mommy lily:.. tula pasal.. kalo tgk lipas dr jauh lg dia dah melalak..

ada ayrissa:.. geli ke ada?.. cuba lah pegang,.. best.. he he he

IdaShah said...

tomei nya kura2...
dulu aku pn ada bela kura2 tp nyampah sbb selalu kena tukar air dlm akuarium. busuk!! bau makanan kura2

pastu kan aku antor kura2 tu kat dlm tasik shah alam

Khas Lysha said...

idashah:.. ooo kiranya salah sekor dr byk2 kura2 kat tasek tu ko yg punyer la ye,.. he he he

eedany said...

cayalah... auntie kiss sikit! Berani pegang kekura...

dedulu saya ada 2 kekura tapi dah mati. Rindu pula nak bela balik...

:)

Khas Lysha said...

eedany:.. he he he,.. berani kejap jer tu,..
kenapa dia mati ye?,.. kalo rindu bela la lagi ;)