Tuesday, January 13, 2009

Nasib Tak Kena Mata

Owh dah agak lama aku tak citer pasal budak kecik yg tak baper kecik nie.. citer ni pon sebenarnya dah lama gak la.. tapi sebab ke excitedan aku dgn bday laki aku maka citer budak kecik ni aku ketepikan dulu.. hu hu hu
.
.
- anak ku yg suka pose dgn overnyer.. ko ingat ko model?.... -
.
.

Ha.. ni la yg aku nak citer ni.. korang nampak tak ada mcm tanda merah kat bawah mata dia.. itu bukan gigitan nyamuk, maupun semut ok,.. ni akibat tercalar...
.
.

Ya betol.. tercalar tulah kalo main tu tak ingat biler dah kena barulah nak melalak.. apa yg aku nampak dia dgn anak kakak aku si adik tu main baling2 barbie.. baling sambil sambut la.. tp anak aku ni sambut tak pernah nyer dapat.. pastu baling punyer baling punyer baling tangan barbie tu agak tajam terkena lah kat bawah mata dia nie... nasib baik tak kena mata.. masa baru2 kena keluar gak darah.. tapi tak banyak.. apa lagi raungan nya satu taman boleh dengar..
.
.
Kadang2 kita tgk mainan budak2 ni nampak mcm tak bahaya kan,.. tapi kalo salah guna mmg boleh merbahayakan,.. yelah patung Barbie tu bukannya untuk dibaling... hmmmm..

15 comments:

nyonya*PIE said...

waduhhh naylie..psni xdptlah barbie bru lg...nnt mama mst kasi alasan takot trkena mata..gitu???hehehe...

Dee said...

sib baik x kena mata ye..sian dia..pedih tu..

dakgilachoc a.k.a nani said...

isk isk isk..kak, mata tu organ plg sensitif...kena apa2 sket pn leh memudaratkan..pantau naylie yer kak..bimbang betul baca cerita bdk2 mcm ni...nasib baik x tercucuk kt mata..isk ngeri nk bayangkan..kita pn ada kesah ngan mata ni..tp nantilah rajin nti kita cerita kt blog..apapun moga Naylie sihat2 selalu..

IdaShah said...

mmg bernasib baik sbb tak kena mata
tulah mainan bdk2 nih kdg2 nmpk ok tp kdg bole jd bahaya....

Mieza said...

slm...

nsb baik x kena mata ek...tu pun dh sipi2 tu...hati2 k lenkali yang...:D

alia said...

adoi siannya sakit tu..

Khas Lysha said...

nyonya pie:.. mmg pon ja.. akk dah sorok dah barbie dia.. bg main bear je kompom tak merbahaya kan,.. he he he

dee:.. tu la.. kesian gak nengoknyer.. hu hu

nani:.. tu la nani mmg kena pantau sgt2 la budk lasak mcm nie.. nnt nani citer la ek pasal kejadian tu.. nak tau jugak..

Khas Lysha said...

idashah:.. kalo disalah guna mmg boleh merbahayakan mainan budak2 ni..

mieza:.. ye la kak,.. hadoii risau saya.. * rindu kat akk la.. *

alia:.. ha'ah.. kesian tgk dia.. kompom la sakit kalo tak tak meraung.. hu hu

Anonymous said...

Bahaya ek..Lepas ni kita pakaikan stokin tebal2 kat tangan barbie tu..ha..kalau tak pun kita KEPAK je tangan barbie tu..
Baru padan ngan muka barbie tu..suka2 je nak cocok mata anak kite kan..geram rasanye..hehe
-azie-

Khas Lysha said...

Azie:.. la.. barbie plak yg disalahkan, tp elok gak tu kalo pakaikan stokin tebal2 kat tgn barbie.. utk keselamatan.. he he he

eedany said...

samalah macam tasya... suka main baling2.

kekadang geram gak tapi sabarkan jer...

cutelah naylie...

:)

jesnita_ns said...

masa kecik calar2 tak pe kak..jgn sampai beso sok..nt tak psl2 kena kurangkan hantaran..huhu

Khas Lysha said...

eedany:.. tu la kan,, budak2 suka main2 gitu.. eedany pon cute jugak.. ;)

jesnita:.. hadoi.. tu la masalahnyer kan.. he he he

ita.itu said...

aduh..sayang..jgn la main baling2...kan dah kena bwh mata..alahai...sib baik ek

Khas Lysha said...

ita.itu:... tula ha.. budak2 lg dicegah lg dibuat dah kena baru la rasa..