Thursday, January 22, 2009

Anak ku Yang Nakal

Semakin besar anak2 ni semakin banyak aksi dan ragam dia,.. kadang2 buat aku rasa geram, marah dan sakit hati tapi itu juga lah jadi bahan cerita untuk aku isi di blog aku ni dan jugak untuk aku kongsi dgn rakan2 kat opis aku.. bila teringat nak gelak pon ada..

- dia suka sangat buat aksi terkangkang ni biler ambik gambo -
.
.
- bergambo sambil buat peace selepas muka dilumur bedak juga semakin menjadi kegilaan dia,.. -
.
.
Apa yg aku nak citer ni berlaku masa hujung minggu yg baru ni,.. masa aku tgh tolong mak aku, naylie terlalu lasak,.. tak duduk diam berlari la melompat la menyanyi la menari la (nani,.. gelek gerudi tak tinggal tu.. hu hu) selagi dia berada dekat dgn aku, aku tak risau sgt.
.
Lepas tu tah mcm mana dia boleh mengejar sekor burung tu.. burung tu pun mengada2 terbang la jauh2 ni pusing2 area tu je pastu Naylie jatuh tersungkur... disebbkan dia pakai skirt pendek makanya tersagat la lututnya,.. maka melecet lah lutut dia,..
.
Malamnya pulak dia punya la tekun main mainan dia sampai penuh ruang tamu dgn mainan,.. jdnya aku biarkan jelah jgn dia kacau aku or melalak sudah.. tak lama pastu dia mintak susu, so aku ke dapor buat susu.. dia nak tunjuk rajin konon nak menolong aku kat dapor sekali tu dipecahkannya sebijik telor.. hangin la aku satu badan,.. hukumannya dia kena dikurung dalam bilik seperti selalu,.. aku akan kurung dia sampai dia berhenti menangis..
.
Biler dia dah tak nangis aku suruh dia keluar n kemaskan mainan2 dia.. boleh dia datang duduk depan aku sambil tunjuk lutut dia yg luka masa jatuh siang tadi.. alahai luka pon dah kering,.. aku buat muka masam n tetap suruh dia kemaskan mainan nya.. yang klako nya dia boleh lipat seluar dia sampai atas lutut lepas tu jalan ke tempat mainan dia yg bersepah sambil terhenjut2.. nak mintak simpati aku la tue,.. Tergelak aku nengoknya..
.
Biler dia nampak aku gelak terus dia datang peluk aku,.. hai,,, naylie, naylie mcm2 la perangai ko ni,.. babahnya kata naylie ni manja terlampau mcm mana nak ada adik ni?.. ntah la kan,.. : )

8 comments:

nyonya*PIE said...

ayat last tu bisa diatur...dh ada adiknye nnt mst dia pndai manjakan adik dia lak..chaiyok2..amik turn

salina said...

cuba dulu baru tau khas...

dakgilachoc a.k.a nani said...

isk..kita leh bayangkan dia buat macam tu...mesti cute kan...gelek gerudi dia tu yg plg tak tahan...hahahaha...

btw, bila lagi kak..nak bagi naylie adik...hehe...

Ada Ayrissa said...

hehehhe...nnt dah ader adek, pandai dah la dia...

eedany said...

betul tu akak..macam my niece tu kekadang buat saya geram kekadang buat saya kesian kat dia...apa pun tetap sayang...

Tasya pun suka kangkang macam tu...hiksss...

jesnita_ns said...

kak..alasan je tu..naylie nt mesti x bosan klau ada adik..*pandai aku nasihatkan org* hahahahaha

Khas Lysha said...

eedany:.. tu la kan,.. bila dah marah tu kesian pulak..
dia pon sker style terkangkang nie ek!.. kompom cute kalo dia buat gitu.. he he he

jesnita:.. ha'ah,.. zafran bila nak dapat adik?.. :D

Dee said...

cepat2lah khas..naylie dh mintak kawan tuh..hehehe..