Wednesday, January 14, 2009

Hampir Ditenggelami

Wah dengar tajuk mcm aku duduk kat pantai timur plak kan.. tapi sekarang ni mmg musim tengkujuh kan,.. tiap2 hari hujan, tak pagi, petang, tak petang, malam tak pon dari pagi sampai ke malam hujan saja.. terbaru kat sabah juga banjir kan,.. tempat eedany mcm mana? ok tak?..
.
Ini yang berlaku masa aku balik keje petang semalam.. sebenarnya tempat aku ni tak pernah lagi la berlaku banjir atau air naik melebihi paras longkang.. jd semalam aku balik awal sebab kat opis ada buat roll call petang tu so abis cepat n aku pun berambus cepat la kan,.. mcm biasa kakak yg aku tumpang tu dia tinggalkan aku kat simpang kawasan perumahan aku ni.. biasanya Bie dah tunggu tp sebb aku sampai awal makanya berjalan kaki lah aku jadi aku tgk kejadian ni kira luar biasa la bagi aku kan,.. sebbnya dah 20 tahun aku duk sini tak pernah lagi kejadian seperti ini berlaku (cheh.. mcm serius sgt.. kui kui kui)
.


- air kat jalan raya ni tingginya paras buku lali aku.. kiranya kasut aku basah gila la.. air bertakung je kat dalam kasut aku.. kalo aku tau aku pakai je kasut platform.. gerenti selamat.. he he he -
.
- tgk la air kat longkang ni dah hampir melimpah dah.. padahal longkang ni agak dalam gak tau,..-
.

- ni kat rumah jiran aku.. air dah sampai nak masuk kat umah dia.. alamak selagi tak sampai kat umah selagi tu aku risau.. jgn umah aku dah ditenggelami udah la... -
.

.- ni padang depan umah aku.. selalu ni laluan shortcut abis dah rumput pon separuh tenggelam takkan aku nak lalu kan,.. tapi kat sini longkangnya belom dipenuhi air la.. kiranya kawasan umah aku masih selamat.. -

So,.. kesimpulannya umah aku masih lagi selamat.. kalo tempat korang mcm mana plak?.. tapi aku agak sedeh la bila musim banjir ni ada gak yg terkorban pasal lemas.. kdg2 tu budak2 ni nampak air kemain suka.. dia ingat ni kat kolam renang aper?.. yang ada anak tu pantau2 la ye..

7 comments:

dakgilachoc a.k.a nani said...

kita duk rumah tinggi kak...dijamin selamat..hahaha...banjir pn x pernah lg sbb ada bukit...ahahaha..tp rumah kt kg pernah gak banjir2 ni...cuma lum smpi msk dlm rumah...plg hampir pn dekat2 depan pintu je..hikss...

Dee said...

tol..tol..kena pantau selalu..maybe dorang ingat pool..hehehe..

Khas Lysha said...

nani:.. owh kalo umah tinggi kompom banjir tak masuk umah la ek!.. bukan apa kalo air dah masuk dalam umah ni leceh nak ngemasnyer kang..

dee:.. tu la budak2 diorg ingat nak sukaria aje..

rasp said...

tul kan sis, asal ada banjir mesti ada yg lemas...sedih kan camtu!

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

terus teringat kampung akak kat Trgganu, asal musim tengkujuh aje cam ginilah jadinyer

ita.itu said...

sib baik umah ko selamat..kalo x mau EL esoknye..takut ek

Khas Lysha said...

rasp:.. mmg sedeh la.. dah la ditimpa bencana, pastu ada plak yg meninggal.. tak tertanggung sedehnye

cb88:.. yeke,.. kwsn pantai timur mmg terdedah dgn banjir la kan kak..

ita.itu:.. tu la.. tak tahan nak ngemasnyer la kak..