Wednesday, January 7, 2009

Zalim!!!

MENYAYAT HATI... Mayat seorang kanak-kanak perempuan yang hanya nampak kepala ditemui di bawah runtuhan rumahnya yang musnah akibat serangan tentera Zionis di Gaza, semalam.




Penduduk Palestin berada di ambang maut apabila bantuan ubat-ubatan, air bersih dan makanan tidak dapat disalurkan akibat sekatan Israel.
.
Jawatankuasa Palang Merah Antarabangsa (ICRC) sifatkan keadaan di Gaza sangat-sangat berbahaya dan meruncing.
.
Semua hospital di Gaza kehabisan bekalan darah dan ubat-ubatan terutama vaksin tetanus untuk kanak-kanak.
.
Rejim Zionis tidak akan mengadakan gencatan senjata selagi Hamas tidak ‘berundur’ dan berhenti melepaskan tembakan roket ke wilayah Israel.
.
utusan online 7 jan 09
.
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.
.
Apa agaknyer perasaan diorg bila tgk gambar nie? takde ke terdetik walau sekelumit rasa simpati.. budak kecik ni apa la yg dia tahu.. org lain yg berbalah org lain yg jadi mangsa.. ini semua tindakan org dewasa akibatnya diterima kanak2 yg tak berdosa.. sah2 la korang masuk neraka.. (emosi tau aku pagi2 ni!.. ) cuba diorg bygkan itu anak diorg,.. apa yg diorg akan rasa..

12 comments:

eedany said...

Apasal dorang ni kejam sangat?

Ya Allah... ciannya budak perempuan tu...

Tak sanggup dah tengok menderita orang Islam di sana.

nyonya*PIE said...

aha la...pg2 lg dh amik paper tgk gmbo depan tu..teros melalak...sedih yg amat...kejam la berok2 tu...klau dpt simbah asid aje kt muka tu

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

eee, memang jahat nak mampuih lah diaorang ni, moga Allah S.W.T turunkan bala yang amat besar pada penjahat-penjahat ni

Dee said...

menitis airmata dee khas..x terkata..sedih sesangat..

ita.itu said...

aku rasa yg buat tu mereng la..kalo org betul x gitu....babis tul

Ada Ayrissa said...

kak khassss...x snggup nk tgkkkkk...nak nangisss..
xnakk laaaa..huhu..
mmg kejam si bangsat israel tuh...

Khas Lysha said...

eedany:.. itu bukan org dah.. ni dah tahap setan!.. geram sgt kan,..

nyonya pie:.. org mcm ni mmg patut kena simpah asid pastu siat2 kulit dia.. kejam!..

cb88:.. geram sgt kan kak rose.. Allah akan balas juga kat diorg yg setan tu..

Khas Lysha said...

dee:.. sedih mengenangkan anak2 yg tak berdosa ni kan,.. lenyap masa depan diorg..

ita.itu:.. mmg pon kan kalo siuman takkan nak bertindak gitu.. memang babis sgt!..

ada ayrissa:.. mmg bangsat diorg tue.. kejam nak mampos!.. mampos la korg.. herr geram sangat!..

Miim said...

sedih tgk civilians yg terkorban.
Kalo tgk aljazeera punya berita lagi la, rasa mcm xde ayat dah nak ungkapkan. Rasa mcm nak burst setiap kali dgr representatives Israel n US comment dlm tu. X larat nak sedih dah bila tgk mayat2 mcm sampah di mana2. Tp cuba tgk, ngra2 arab yg sekitar2 tu buat dek je kan...sama2 arab pun x bersatu tlg saudara semuslim. Semuanya x bertaring. Islam takkan menang selagi umat Islam tak bersatu. Baca ttg Bani Israel dalam surah AlBaqarah.

Khas Lysha said...

miim:.. betol tu miim ayat2 Allah tu kan jelas apa yg terkandung di dalam nya bukti jelas2 ada di muka bumi cuma manusia tak mahu ambik pelajaran..

alia said...

mmg zalim....hati dah hitam...nak buat camner...salam terjah

Khas Lysha said...

alia:.. mmg tak berhati perot.. salam.. nnt sy buat terjahan balas ok,..