Friday, January 9, 2009

Special Entry To My Beloved Hubby,.. The One Who I Called BIE.. And The Person Who Call Me SAYANG..

Kali ni aku nak buat entry jiwang.. tahap karat tak hengat punyer,.. korang layan je lah ye,..
.
.

Bie, pertama kali kita kenal masa tu kita masih terlalu muda.. saya tak pernah terfikir persahabatan kita akan jadi terlalu mesra hingga timbul satu perasaan lain dalam hati saya.. satu perasaan yg sangat istimewa... Saya akur dengan perjanjian dengan keluarga yang saya kena bersekolah di kampung untuk jangka masa setahun dan tempoh itulah yg menemukan kita..
.
.



Masa berlalu dengan begitu cepat tiba masa saya kembali kepada keluarga saya,.. maknanya kita akan berjauhan.. mampukah kita bertahan?.. biasalah semua org kata cinta remaja cinta monyet,.. cinta yg tak kekal... apa yang saya lakukan saya hanya perlu menjalani hari2 seterusnya seperti biasa melaksanakan tanggungjawab sebagai anak dan student.. tp di hati saya tetap ada awak.. kita hanya berhubung dgn surat dan telefon.. mcm2 dugaan kita lalui kan,.. awak digoda dan tergoda.. saya pulak dihasut dan terhasut.. tah lah.. masa tu kita memang tak matang.. akhirnya kita berpisah juga...
.
.





Zaman persekolahan pon berlalu saya melanjutkan pelajaran ke IPTS and IPTA.. tak sangka semasa di semester akhir gerak hati saya untuk menghubungi awak rupanya hanya satu alasan untuk kita bersatu kembali,.. saya dapat rasakan betapa gembiranya awak menerima panggilan itu... Akhirnya kita bertemu.. mungkin awak terkejut dgn perubahan pada diri saya tetapi keterbukaan awak untuk menerima saya seadanya membuatkan saya bertekad untuk mmperbaiki diri demi membalas keikhlasan awak itu..
.
.






Selepas mengharungi pelbagai dugaan,.. kita bertunang dalam satu acara yg serba ringkas dgn direstui keluarga saya dan keluarga awak.. pertunangan yg hanya 10 bulan itu mengikat keluarga kita yg akhirnya kita disatukan,.. Alhamdulillah dengan sekali lafaz secara rasminya saya telah bergelar isteri.. sebulan kemudian majlis persandingan pula berlangsung..
.
.







Berkat kesabaran awak juga akhirnya selepas lebih dua tahun kita dikurniakan cahayamata yg sihat, cukup sifatnya, serta comel.. awak tak sabar2 nak tggu dia buka mata begitu juga saya harapan saya biarlah matanya sejernih mata awak.. salah satu sebab kenapa saya begitu menyukai awak.. dulu saya suka tenung mata awak dan awak akan tanya kenapa tapi sekarang awak akan tanya kenapa bila saya tak tenung mata awak..





Kini giliran awak pula menatap mata kami.. dan dengan seikhlas hati kami ingin mengucapkan satu ucapan yang amat istimewa buat insan yang istimewa di hati kami...






- SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KE 29,.. SEMOGA SENTIASA DIREDHAI ILLAHI, DIPANJANGKAN USIA, DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK, DIMURAHKAN REZEKI, JODOH YANG KEKAL DENGAN MAMA, MENJADI AYAH YANG BERTANGGUNGJAWAB, PENYAYANG, PEMURAH DAN SEMOGA KITA SEKELUARGA AKAN SENTIASA DALAM KASIH SAYANG SAMPAI BILA-BILA.. AMIIN -







.
.

.
.
.
.
.

From your sayangs

16 comments:

nyonya*PIE said...

sob..sob...sedih la plak...yelah,abg ipar ku ini dulu nye hensem..skang dh gumuk skit..tp xpe,ada org yg syg ye x.happy bsday, smoga pjg umo, murah rezeki..
*pg ni tlh ku kobakan pd adiknye...xtaulah dh wish ke blom tu*

alia said...

hepi besday....gambar hubbie akak tido ngan baby kat atas badan tu unik....moga jodoh berkekalan dunia akhirat

dakgilachoc a.k.a nani said...

HAPPY BELATED BESDAY to hubby kak khas...

Moga bahagia selalu mengiringi hidup kalian...:)

Khas Lysha said...

nyonya pie:.. tula dah gumuk byk la ja bukannyer sket.. tq sudi wish utk dia,..

alia:.. unik kan,.. akk pon sker gamba tu,.. amiin.. moga2 berkekalan la hendaknya kan,.. ;)

nani:.. blm belated lagi yang,.. arini la besay dia.. insyaAllah.. utk nani gak moga bahagia n cepat ketemu jodoh..

ita.itu said...

wah bercinta dr zaman sek ek...waduh bestnye ko karang ayat ek..eh kurus gile laki ko dulu kan..skrg dah tembam..sure ko msk sdp ek..hehe

Khas Lysha said...

ita.itu:.. jiwang ek ayat aku, keh keh.. tu la kak,. dulu kemain kurusnyer ni dah gebu.. ni aku jrg mask kalo aku selalu masak tak taulah mcm mana jadinyer,.. (ayat org malas masak he he he)

salina said...

romantiknya post ni.......rasa mcm in the pink cloud plak..hehehe...anyway...saya doakan awak sekeluarga akan sentiasa bahagia dan dirahmati Allah...semoga sihat sentiasa dan sentiasa kuat menghadapi cabaran hidup.....hepi besday jgk to ur hubby..

Ada Ayrissa said...

wowwwwwwwwwww...
so sweet la kak khas...
ermm, moga kekal bhagia selamanya yer?

jesnita_ns said...

hepi besday bie..eh silap hepi besday lie..terover le plak..hehehe

Khas Lysha said...

salina:.. sesekali kena la tukar mood romantik kan,.. he he he
amiin,.. untuk sally and family jugak ok,.. thanx 4 the wish

ada ayrissa:.. sweet ke ada?.. he he he,.. amiin moga ada pon kekal bahagia selamanya ok, ;)

jesnita:.. tersasul ke? he he he,.. thanks along,..

nellysuria said...

How sweet u can be as his wfie..and he shud appreciate n glad to have u in his life....and i;m always pray for your family happiness...amin....aku syg khas! jadi la yg terbaik utk dia..walau apa pon dugaan yg mendatang.. amin..

Gambar Agnes t aku upload dlm blog..tgh kebizian.. ;)

Khas Lysha said...

nellysuria:.. terharu aku fra,.. amiin,.. aku pon doakn kebhgiaan ko.. syg fra jugak!.. insyaAllah aku sentiasa cuba jd yg terbaik utk dia walau apa yg berlaku,.. amiin

ok,.. bz sgguh kwn aku sorg nie ;) all the best dear,..

Dee said...

romantiklah khas..x sangka..eh masa muda hubby u hensem kan..dh 29 ni lg ok kot..gebu sket...kasi mkn cukup ni khas..hehehe..

Khas Lysha said...

dee:.. gebu sgt la dee.. he he he,.. tulah terlebih makan la tue..

eedany said...

Happy Birthday to your hubby...

romantiknya siap cupcake keliling lappy. so sweetlah uols!

Semoga berbahagia selalu...

:)

Khas Lysha said...

eedany:.. tq yang,.. moga2 kita semua sentiasa bahagia ok,..