Thursday, December 25, 2008

Aku di hari cuti..

Aktiviti cuti aku hari ni sama jer dgn hari cuti yg lain sebab yang cuti aku sorang, Bie keje so seawal pagi jugak lah dah bangunnyer yelah,.. nak keluar kenalah ikot org bekerja keluar kan,.. hmm ingatkan boleh la sambung tido lepas subuh tadi.. rupanya hampeh!..

.

- memula packing barang2,.. kain baju sumer.. waah dah mcm nak balik kampung lak bunyiknyer,, tak yg aku packing cumer baju anak aku jer,.. yela budak kan salin baju mengalahkan model,.. yg beg pink tue beg baju dia,.. pastu lappy harus di bawa utk kegunaan di waktu boring,.. lagi satu beg tu nak tau apa isinyer?.. -

\.
- ha!.. ni la dia ,.. 2 ekor ni pon nak ikot jugak.. dah tuannyer suroh angkut kan,.. aku angkut je lah -

.
- kat sini lah aku melepak,.. stall nasi lemak mak aku,.. aku tolong mak aku berniaga tp sebelom kerja perot kena di isi dahulu,.. -

.
- aku bedal bihun jer,..tp yg lebih mmbedalnyer budak kecik ni lah.. dgn air2 aku disapunya.. -

.
Lepas abis berniaga aku melepak kat umah mak aku sampai ke petang,.. Biasanya lepak kat umah mak sampai tengahari jer tp disebbkan hari ni Bie keje full day terperap la lama sikit aku kat sini.. tiap2 kali cuti mmg inilah aktiviti aku kalo kitorg tak de apa2 aktiviti yg dirancang. Kitorg balik umah lepas mengisi perot.. he he biasalah tak kuasa dah nak masak u allss sbbnyer dah lewat kalo balik awal masih ada kerajinan lagi lah,..
.
Esok adakah masih sama aktiviti aku ni or ada perancangan lain?.. ha.. tunggu yer,.. heh heh heh..

8 comments:

MalayConfinementLady said...

salam ziarah

jalan2 cari makan
jumpa byk mknn kt en3 ni tp x leh mkn...

ita.itu said...

wah siap bwk tu patung barbie..2 lak tu..hehe..kelako la anak ko nok

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

patung barbie kalu anak akak nengok mesti geram tuhhhh

Unknown said...

comel la patung tu..alahaiiii

Dee said...

anak dee dia kata patung barbie nie patung hantu..selamat duit dee..hehehe..

kt ner kedai ur mum?

Khas Lysha said...

miim:.. salam,.. kalo nak makan mari la dtg sini,.. ;)

ita.itu:.. ha'ah kena angkut gak kalo tak dia berebut ngan anak kakak aku,.. x kuasa

cb88:.. girl mmg suka patung2 gini kan,..

suw:.. teringin ke dik?..

dee:.. bagus la gitu jimat uang,.. kedai mak kat klang la dee kalo turun klang bgtau la,.. ;)

dakgilachoc said...

wah best erk...tlg mak meniaga..sambil tu leh membedal..hehehe...kita dlu kekecik pn tlg mak jual nasik lemak..bgn pagi2 sbb tlg mak jaga sementara dia gi hanto yg lain kt kedai..kita xde gerai just jual dr rumah je..hehehe...pengalaman berharga tu kan..:)

Khas Lysha said...

nani:.. betol tue pengalaman yg tak boleh dijual beli,.. ;)