Monday, December 29, 2008

Syoknyer Mandi Manda

Hari Ahad aritu aku mengangkut anak2 kakak aku termasuk la anak aku ni.. mana boleh tinggal kan,.. ke Wet World Shah Alam,.. sini jelah taman tema air yg dekat dgn aku kan,.. so pepagi lagi aku dah bangun memasak bekalan makanan,.. ala2 nak pegi picnic katanyer.. huhu

.
- hello sumer saya dah sampai kat sini,.. tak sabar nak berendam nie.. he he he -

.
Disebabkan kitorg sampai awal bebenau makanyer tempat ni pon tak buka lagi. dia buka pukul 10.00 and aku sampai belom pon pukul 9.00 bukan apa aku mengejar parking. kat sini parking tak banyak jadinya kalo taknak menapak jejauh kenalah datang awal.. untuk mengisi masa menunggu bebudak ni kemain lagi sukanya main lari2,.. and aku soh la diorg posing sket,..
.
- antara aksi2 yg berjaya dirakam.. -

.
Pastu aku teringat ada taman permainan dekat dgn tempat ni so aku sugest kat Bie ajak bebudak ni gi main2 kat sana lagi syok kan daripada diorg berlari naik turun tangga tu risau gak aku..
.

- budak kecik ni mmg over excited biler dpt kuar gini,.. maklumler selalu main kat kawasan rumah je kan,.. -
.
.

- si abang ni org syok2 main2 permainan kat taman ni dia plak leka mengerjakan kucing.. -
.
.
- biler dah ada gambar kat air ni maknernye kitorg dah berjaya meredah wet world weehuuu -

.
Punyerla ramai org waktu ni beratur untuk ambik tiket ajer panjangnyer tak hengat. Maybe kat sini paling murah kot tu yg ramai redah ke sini. Yelah utk dewasa RM10.00 and kanak2 RM8.00 yang lagi haru nyer kena ukur la plak bebudaknyer,.. sekali aku ukur Naylie dah terlebih ketinggiannyer.. kenalah gak bayo.. kalo ikutkan baru umur 2 tahun,.. dasyat ek diorg carik duit..



- dah berendam sakan,.. perot pon lapo apa lagi kitorg kuar kat keta and makan makanan yg aku bawak.. ala aku cuma masak jemput2 sosej, keropok and bwk bihun goreng ambik kat tempat mak aku. Makanan tak boleh bawak masuk tu yg kitorg bedal kat luar lepas tu tak kuasa aku nak beli makanan kat dalam tu dah la mahal yg buatnyer kels and bangla,.. -

.
Lepas makan2 kitorg mandi lagi satu round sebelum balik,.. mmg syok la sesekali menghabiskan masa gini kan,.. release sket tensen.. tp makin lama org makin ramai dan makin penoh lak aku tgk kolam nie so Bie pon ngajak balik..
.

- tengoklah sumer nyer tumbang leteh giler la tue,.. anak aku pon tak sempat nak duduk kat seat tu,. dapat tumpang kepala pon jadilah janji tido.. hu hu.. -

5 comments:

ita.itu said...

haha..gelak beso aku ngk bdk2 tu..penat ek drg..oh ok gak rk rm10 nok..aku x penah pg pun

dakgilachoc said...

lahai siannya terlentok x sempat nak duk kt seat erk...mesti puas giler main air..main kejor2 dlm tu erk..hehe...

ada pro kontra gak erk wet world ni...tiket dh murah tp main ukur..pastu x leh bwk msk mknn luar....kita pn lau mat bangla yg msk x sanggup nk mkn..kdg yg indon pn kita x sanggup..sbb dorg ni kdg pengotor ya hamat...hehe...

Khas Lysha said...

ita.itu:.. penat sgt diorg sampai rumah pon sambung tido.. boleh la bwk abang n otomen g sekali sekala..

nani:.. leteh sgt tu,.. tak bgn pon sampai rumah,.. tula pasal nye x sanggop nak makan..

Dee said...

sian dorang..kehkehkeh..smpi x smpt dok kat seat..asal bole jelah tuh..x penah lg gi wet world..org kata byk kels? betul ke?

Khas Lysha said...

dee:.. tulah sian ek diorg.. ha'ah la dee pekeja dia byk kels,.. tp yg mandi2 tu ramai melayu dari kels la..