Wednesday, December 3, 2008

Sapa yang Betol?

- Naylie dgn anak2 kakak aku.. -


.
Malam tadi anak kakak aku si Abang ikot suami aku balik umah.. so,.. dia tido kat umah aku la.

Tetiba aku teringat lak citer masa dia kecik2..

Lepas kakak aku kawen dia dok dgn kitorang sekali sebab mak aku tak bagi diorg pindah.. Jadinya zaman remaja aku mmg dikelilingi anak2 buah aku la kan,..


Lepas 5 tahun kawen kakak aku takde anak lagi so dia ambik anak angkat.. si Kakak tu lah, and dah rezeki dia pon prgnent and lahir la si Abang so jarak umur diorg tak jauh cuma berganti tahun je lah..


So dipendekkan citer,.. si Kakak ni masa keciknyer terlalu pelat abang plak tak pelat sangat cuma dia tak boleh sebu 'R'.. mesti bunyik 'AGH'.. pastu sampai sekarang tak boleh sebut lagi R dgn betol lagik..


Ada sekali masa umur diorg 2-3 tahun aku bwk diorg nie g jalan2 kat sekitar kawasan perumahan ni jer.. sekali ada la sorang makcik tu tegur budak2 nie..


'Hai,.. nak pegi mana tu?? Ummi mana??'


Pastu si Kakak jawab


'Ummi kat lumah..'


Sekali si Abang nyampok..


'Ade ke lumah oghang ghumah..'

Ha'ah betol la tu bang.. ada ker lumah kan,... tak betol kakak sebot sepatutnyer ghumah.. he he..

7 comments:

ita.itu said...

kah.kah.kah..adoila..dia gak yg betul ghumah ek..mentang2 dia pelat R..haha..lawak la nok

*ayu* said...

hahaaha...
yg penting, jgn d layan pelat tu tau..
nanti kekal..

suw said...

keh keh keh
lawak tol..

Aleeya said...

hehhehee aduyaiiiiiiiiiii dak2 nehh

Khas Lysha said...

ita.itu:.. wah.. suka ko gelak..

ayu:.. tu la yu,.. sampai skrg dia tak boleh sebut R puas dah ajar,.. si Kakak tu tak pelat dah..

suw:.. suka ko yer,..

aleeya:.. mcm2 budak2 nie kan.. he he

Dee said...

hahaha..lawak tol..kihkihkih..

Khas Lysha said...

dee:.. he he,.. suka yer,..