Monday, December 29, 2008

Selamat Tahun Baru

Ramai yg ambik cuti hujung tahun nie.. mula dari cuti krismas yg jatuh pada hari khamis, kemudian alang2 dah tinggal sehari je hari jumaat kan, so ambik cuti lah.. pastu isnin plak cuti awal muharram,.. diikuti new year pada khamisnya.. so,.. tambah lagi sehari cuti jumaat tu.. jadi tahun depan la baru ketemu balik,.. lama ek cuti... setahun huhu.. budak2 plak akan masuk sekolah balik,.. tahun ni anak kakak aku si adik masuk darjah satu,.. dia tu aku tak risau sangat sebab semangat sekolah dia mmg tggi.. tak mcm anak aku,. sebut sekolah ajer suara dia dulu sampai.. org nye kat rumah lagi.. (meraung la tue..).. harap2 bila tiba masanya dia akan bersedia..
.
Kesempatan ni aku nak ucapkan selamat tahun baru 1430H.. perasan tak kita dah masuk dekad yg baru dalam calender hijrah.. 30.. satu angka yang dewasa dan matang.. diharap pemikiran umat islam juga akan bertambah matang.. tidak lagi melakukan perkara yg tak berfaedah yg hanya menjejaskan nama Islam yg sejahtera.. Begitu juga aku,.. harapan aku semoga tindakan aku lebih matang. Tidak lagi menyusahkan org disekeliling aku terutamanya Bie.. dialah yg byk sgt berkorban dgn kerenah aku akibat dari kurangnya kematangan.. ye ke?.. Harapan untuk tahun baru ni agar aku dapat mencapai apa yg aku hajati, apa yg tak tercapai tahun lepas, lebih disayangi org sekeliling dan yang penting sentiasa dalam keredhaan Illahi.. itu harapan tertinggi..
.
Kemudian tiba plak 2009.. mana yg akan lebih diingati 30 @ 09.. tgk saja persediaan untuk menyambutnya kita dah tahu jawapannyer kan,.. apa2 pon kedua2nya kita akan tempuh.. sebab masa, hari, bulan dan tahun terus meningkat tanpa menoleh kebelakang yang penting persiapan kita untuk melaluinya..
.
Apa jua azam yg korang hajatkan untuk tahun baru ini semoga menjadi kenyataan.. SELAMAT TAHUN BARU.. dan selamat bercuti bg yg bercuti.. manfaatkan sebaiknya waktu bersama keluarga..
.
*aku cuti 26.12 je.. tak ambik byk pon.. hu hu*

7 comments:

dakgilachoc said...

Salam Maal Hijrah 1430 buat Khas Lysha Sekeluarga...:)

*sorry still kompius ni nak panggil akak or just nama je...sbb x pasti umo KL berapa..=P*

Anonymous said...

selamat menyambut kedua-dua tahun baru..kebetulan dekat2 dua2nya kan..saya pun tak amik cuti...boss tak bagi..byk keje..nasib baik hari ni cuti..dptla rehat jgk

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam maal hijrah dari kak rose sekeluarga

Khas Lysha said...

nani:.. panggil mana2 pon ok yang,..

salina:.. selamat tahun baru jugaks..

cb88:.. thanx kak rose,.. utk akk n family juga ye,..

ita.itu said...

selamat tahun baru nok..buang yg keruh..amik yg jernih..

Dee said...

selamat tahun baru ye..moga memperolehi lebih keberkatan dlm hidup ini..amin..

Khas Lysha said...

ita.itu:.. selamat tahun baru jugak,.. sama la kita buang yg keroh tu ye.. ;)

dee:.. selamat tahun baru jugak,.. amiin.. untuk dee and family juga ye..