Tuesday, December 23, 2008

Mama Nenok Tu!..




Ha.. korang nampak tue asap punyer lah kepol2 kuar dari kawasan belakang perumahan aku. Mula2 aku pon tak perasan sekali anak aku tepok2 aku ckp mama nenok mama nenok.. apa tue?.. Terkejut gak aku tgk asap itam berkepol kuar..
.
Aku agak ni mesti kawasan hutan terbakar sebab kat tempat aku ni kerap sangat berlaku kebakaran hutan rupanya kilang plastik yang terbakar. Kalo tak terbakar aku pon tak tau ada kilang plastik kat tempat aku ni. Itupon jiran sebelah rumah aku bagitau Bie masa dia tgh tggu aku bersiap sambil tggu enjin keta panas.. Punca kejadian aku tak tau lagi.. tak sempat nak siasat.. Apa yg penting inilah menambahkan lagi pencemaran udara kan,..

5 comments:

ita.itu said...

memula aku ingat awan nok..rupanye asap..ayoo..pencemaran sungguh ek

Dee said...

wei..teruk nih..pencemaran gila-gilaan ini..harus report nok..

Khas Lysha said...

ita.itu:.. mcm awan ek?.. tu lah pencemaran teruk..

dee:.. tulah.. kena report ni kan,..

dakgilachoc a.k.a nani said...

bukan mcm awan..mula2 kita nenok mcm twisterla...ekekekeke...gilo ke..mna ada puting beliung lg dh kt mesia skrg ni..:)klu ada pn kecik je rasanya..

btw, pencemaran alam tu..kak dee, nk report cmne..kn kebakaran tu...bkn dorg saje membakar...heheheh...

Khas Lysha said...

nani:.. lagi dasyat mcm twister ker?.. dgr pon dah seram kan,.. kalo twister mcm ni habis lah kediaman ku.. tumpang kat umah nani bley?.. he he